Kultowy zapach Chanel N°5 obchodzi w tym roku setne urodziny. Z tej okazji powstała fabryka Chanel 5 z limitowaną kolekcją 17 kosmetyków do pielęgnacji ciała. Wszystkie pachną jak słynne Chanel N°5, a ich opakowania nawiązują do rzeczy codziennego użytku.
Za sukcesem Chanel N°5 stoi projektantka Coco Chanel, która odpowiada za flakon oraz perfumiarz Ernest Beaux, któremu w 1921 r. powierzyła wymyślenie pierwszego zapachu swojej marki. Beaux uchodził za awangardzistę i pioniera w podejściu do perfumiarstwa. Pewnie dlatego perfumy odniosły tak wielki sukces.
W skład kolekcji Factory 5 wchodzi 17 kosmetyków do pielęgnacji ciała. Produkty to m.in. tabletki do kąpieli w opakowaniu stylizowanym na puszkę od herbaty, krem do ciała zapakowany w tubkę farbki. W ofercie znajdują się również żele pod prysznic, olejki do ciała, mydła i zestawy miniaturek.
Pop-up Chanel Factory 5, który swą podroż po największych miastach świata rozpoczyna z Paryża, wygląda jak fabryka. W butiku doradzają nam sprzedawcy ubrani są w śnieżnobiałe kitle, a artyści kaligrafujący nazwy na etykietkach. Podróż rozpoczynamy więc od produkcji, a kończymy gotowym produktem, który można kupić w stacjonarnie albo w internetowym sklepie Chanel.