Niektórzy projektanci doszli do wniosku, że luksusowe kolekcje ubrań to nie wszystko. Zapragnęli poszerzyć swój asortyment o kolekcje wnętrzarskie – tak by każdy w swoim domu mógł się czuć wyjątkowo i niepowtarzalnie. Sprawdź, którzy projektanci zdecydowali się na tak odważny krok i jakie to przyniosło rezultaty.
O Ralphie Laurenie słyszeli chyba wszyscy. To urodzony w Stanach Zjednoczonych syn żydowskich emigrantów, któremu marzy się prawdziwe american dream. Chce osiągnąć sukces, dlatego zaczyna projektować ubrania. Z czasem zyskują one taką popularność, że mass media zaczynają nazywać lata 80. „dekadą Ralpha Laurena”. Pod szyldem marki zaczynają być projektowane m.in. klasyczne marynarki w szkocką kratę, mokasyny oraz eleganckie spodnie chino. Noszenie ubrań od Laurena staje się wyznacznikiem stylu i luksusu, co zauważają nawet największe gwiazdy. W sklepach spod szyldu marki ubierają się Nicole Kidman, Jessica Alba i wiele innych.
Marzeniem Ralpha było urządzenie własnego domu, w którym wraz z żoną Ricky mógł czuć się dobrze i komfortowo. Niestety żadna z obecnych na rynku marek wnętrzarskich nie spełniała jego oczekiwań. Postanowił więc wziąć sprawę w swoje ręce i stworzyć coś własnego. Tak właśnie powstała marka Ralph Lauren Home.
Inspiracją do stworzenia produktów marki były angielskie wiejskie rezydencje. Wnętrza miały zachęcać do odpoczynku. W asortymencie Ralph Lauren Home znajdziemy pluszowe kanapy, poduszki w szkocką kratę, uszyte z kaszmiru ciepłe pledy i eleganckie karafki – wszystko, co potrzeba do eleganckiego i luksusowego wypoczynku.
Na tym jednak Ralph Lauren nie zakończył swoich wnętrzarskich podbojów. Inspirował go również Nowy Jork w szczytowym okresie art déco. Te wnętrza miały olśniewać wykończeniami w chromie, onyksie, marmurze i egzotycznym drewnie. Ta kolekcja była przepełniona luksusem, według niektórych aż do granic absurdu.
Kolejnym znanym na świecie projektantem, który poszerzył swoją markę modową o meble i akcesoria wnętrzarskie, jest Roberto Cavalli. Zasłynął przede wszystkim dzięki swojemu odważnemu stylowi. Jego kreacje projektowane dla kobiet miały podkreślać odwagę i kojarzyć się z wyzwoleniem. Stosował w tym celu motyw przyrody. Na tkaninach, z których szyte były ubrania jego projektu, mogliśmy oglądać cętki dzikich kotów, skórę węża czy paski zebry. Jego kolekcje szybko podbiły serca kobiet na całym świecie.
W 2012 r. Roberto Cavalli postanowił poszerzyć asortyment swojej marki o linię mebli i akcesoriów do domu. Oczywiście nie zabrakło w niej motywów zwierzęcych, by każdy mógł poczuć się w swoich czterech kątach jak w prawdziwej dżungli. Oprócz nich Cavalli inspirował się Wenecją. Miało to stworzyć konwencję „tropikalnego glamour”. W takim wydaniu nabyć można meble, ceramikę, porcelanę, szkło, lampy, pościel oraz poduszki.
Wszystkie produkty wnętrzarskiej linii Roberto Cavalli są najwyższej jakości, której doglądał sam projektant. Meble i akcesoria produkowane są we Włoszech przez najlepszych podwykonawców.
Kolekcja ma trafić do odbiorców, którzy cenią sobie wielkomiejski luksus. Zbytkowne dodatki i solidne meble mają cieszyć zmysły i tworzyć przestrzeń idealną do celebracji ważnych chwil.
Zdj. główne: Amin Hasani/unsplash.com