Connect with us

Wpisz czego szukasz

Selectiver

Wyjątkowe marki

Versace – burzliwa historia włoskiego imperium

MILAN, ITALY - SEPTEMBER 22: A model walks the runway at the Versace show during Milan Fashion Week Spring/Summer 2018 on September 22, 2017 in Milan, Italy. (Photo by Jacopo Raule/Getty Images)

Versace przez ponad 40 lat obecności na rynku zdążyło zachwycić wiele pokoleń i stać się ekskluzywną marką. Zaledwie 10 lat od początku istnienia Versace warte było ponad 800 mln $. Gianni Versace jest założycielem tej luksusowej marki. Jako jedna z pierwszych zaczęła wchodzić w kolaborację z gwiazdami pokroju Cher, Madonny, księżnej Diany czy Michaela Jacksona.

Rozkwit Versace

Wszystko zaczęło się w 1972, gdy młody projektant, Gianni Versace, otrzymał zlecenie stworzenia swojej pierwszej kolekcji dla włoskiego domu mody. Wyróżniał się niezależnym, innowacyjnym podejściem do procesu tworzenia.

W 1994 roku jeszcze wtedy mało znana aktorka Elizabeth Hurley – odziana w czarną suknię od Versace, pokazała się na Czerwonym dywanie podczas premiery filmy „Cztery wesela i pogrzeb”. Był to jeden z przełomowych momentów dla Versace. Suknię zobaczył cały świat i wszyscy się nią zachwycili. Suknię uznano za fenomen i pomimo upływu czasu niewiele się w tym temacie zmieniło.

Rodzina i śmierć

Włoskiemu prekursorowi mody nie było dane podziwianie kariery swojego brandu zbyt długo. W 1997 r. w wieku 51 lat został postrzelony przed swoją posiadłością w Miami. Wyszedł z domu po poranną gazetę, nic nie zapowiadało tragedii. Zabójca miał na swoim koncie 5 innych morderstw. Szóstym na jego liście był Gianni Versace. Po oddaniu śmiertelnego strzału sprawca sam popełnił samobójstwo. Do tej pory, nie wiadomo co kierowało zabójcą i dlaczego jego ofiarą padł projektant.

Po śmierci słynnego projektanta 50% udziałów w firmie przejęła jego siostrzenica – Allegra Versace. W 2004 r. wraz z uzyskaniem pełnoletności oficjalnie oznajmiła przejęcie biznesu. Rodzina Versace nie należy do spokojnych. Ich wybuchowy charakter sprawia, że kilku dyrektorów zatrudnionych do zarządzania firmą – odeszło w ciągu kilku miesięcy.

Antonio D’Amico był wieloletnim partnerem założyciela marki. Gianni obiecał mu pensję w wysokości 26.000 $ i możliwość mieszkania w dowolnym majątku Versace. Jednak i w tym przypadku rodzina nie dotrzymała ostatniej woli projektanta, wypłacając Antoniemu jedynie mały procent obiecanego mu przychodu.

Co przedstawia logo Versace?

Logo marki to głowa greckiej mitologicznej Meduzy. Gianni w swoim dzieciństwie spędził wiele czasu na ruinach antycznych budynków. Na podłodze jednego z nich młody chłopiec dojrzał głowę Meduzy. Utkwiła mu w pamięci i kilka lat później zdecydował się umieścić ją w swoim logo. Była to mitologiczna postać, w której inne istoty zakochiwały się i nie miały ucieczki. Starożytna historia ostrzega przed pożądaniem. Dla projektanta był to właśnie efekt, który chciał zobaczyć u ludzi, dla których projektował i szył. Kolekcje Versace niewątpliwie rozbudzają pożądanie.

Hotele Versace

The Plazzo Versace Hotel to pierwszy taki hotel stworzony przez markę. Zaprojektowano go w 1997 r., a już 3 lata później stanął w Australii. Kolejny wybudowano w Dubaju. Wciąż trwają prace nad hotelem w Macau. Jedna noc dla dwojga w takim miejscu w sezonie letnim to koszt około 2.000 zł.

Współpraca

Versace może pochwalić się współpracą z innymi ekskluzywnymi markami jak Lamborghini czy producentem helikopterów, czy też ze szwedzką marką, sieciówką H&M. Ich współpraca miała miejsce w 2011 r., a wszystkie produkty na całym świecie sprzedały się jednego dnia w 30 minut! To chyba najlepiej oddaje popularność Versace i wszechobecne pożądanie w stosunku do ich produktów.

Pierwszy zagraniczny butik Versace pojawił się w Glasgow, w 1991 r. Dziś na całym świecie jest ich aż 80. Można również odwiedzić Victoria and Albert Museum w Londynie, aby zobaczyć kolekcję stworzoną specjalnie dla księżnej Monako i inne oryginalne ubrania oraz dodatki. To niebanalna gratka dla koneserów i fanów tej niezwykłej marki. 

Aneta Ruszczyńska

Jej gust mocno ukształtowały kolekcje fińskiej marki w sklepie, którym zarządzała. W swojej szafie woli mieć mniej ubrań o lepszej jakości. Stawia na marki przyjazne planecie i uwielbia lumpeksowe łowy.

Kliknij by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Ubrania

Kylie Jener zachwyca na pokładzie swojego odrzutowca! Nie zgadniecie co ma na sobie!

Uroda

Poznaj urodowe trendy na sezon wiosna-lato 2021!

Obuwie

Wow! Te buty robią wrażenie!

Dodatki

Nosimy je nie tylko na plażę, nadmorski bulwar i piknik.