Connect with us

Wpisz czego szukasz

Selectiver

Wyjątkowe marki

Gucci – rodzinna marka i wielkie zmiany

Zdjęcie: Julien Tondu/Unsplash.com

To historia marki, ale także rodziny. Choć scenariusz napisało samo życie, wydawać by się mogło, że zajął się nim najlepszy hollywoodzki scenarzysta. 

Dom mody Gucci – podróż po marzenia

Guccio Gucci – to od niego rozpoczęła się historia marki, której logo to dziś jeden z najbardziej rozpoznawalnych znaków na świecie. Jest to opowieść o pracowitości oraz uporze, dzięki którym można spełnić wszystkie marzenia. 

Początki rodu Guccich nie są spektakularne. Dzięki ciężkiej pracy w kopalni ubogi młody mieszkaniec Florencji uzbierał sumę potrzebną na podróż do Londynu. Anglia była wtedy znacznie bardziej stabilnym państwem niż dopiero co zjednoczone Włochy, dlatego praca w tym kraju wydawała się wspaniałą perspektywą. Guccio postarał się o pracę portiera w ekskluzywnym londyńskim hotelu Savoy i to właśnie ta niepozorna posada odmieniła jego życie raz na zawsze. Syn florenckiego kupca na co dzień miał okazję obserwować tam bogatych mieszkańców hotelu, których eleganckie stroje zrobiły na nim ogromne wrażenie i zadziałały na jego wyobraźnię. To właśnie Londyn rozbudził w założycielu włoskiego domu mody Gucci miłość do szyku i stylu na najwyższym poziomie. 

Na podbój Rzymu

Odłożone dzięki pracy w hotelu pieniądze pozwoliły chłopakowi na powrót do Florencji i coraz odważniejsze myślenie o własnym sklepie, które zrealizował w 1921 r. To w rodzinnej miejscowości ożenił się z Aidą, która urodziła mu pięcioro dzieci. Jest to informacja nie bez znaczenia, ponieważ w przyszłości synowie będą pomagać Gucciemu w interesach. Rodzina otworzyła florencki sklep z wyrobami skórzanymi inspirowanymi londyńskim stylem, który tak fascynował nestora rodu. Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazał się jednak rzymski butik, do którego założenia namawiali Gucciego synowie. Wkrótce sklepy z logo Gucci można było znaleźć także w Mediolanie oraz na Manhattanie, a charakterystyczne logo z inicjałami nieżyjącego już założyciela stało się znane na całym świecie.

Czas pokoju, czas wojny

W latach 50. XX wieku wyroby Gucci pokochały najsłynniejsze gwiazdy Hollywood. Sam Frank Sinatra miał słabość do mokasynów włoskiej marki, a Liz Taylor z dumą paradowała z torebką ozdobioną inicjałami założyciela rodu. Później było już tylko lepiej – bracia Gucci prowadzili odważne działania marketingowe i rozwijali markę. Jak to zwykle bywa, w końcu coś musi się zepsuć. Lata 80. to dla rodziny Guccich czas sporów. Wielkie pieniądze niosły za sobą wielkie nieporozumienia. Dzieci i wnuki Gucciego Gucci walczyły ze sobą tak zażarcie, że dochodziło nawet do rękoczynów! Choć teoretycznie członkowie rodzin walczyli ze sobą, tak naprawdę ciosy zadawali tworzonej latami rodzinnej firmie. Imperium, którego podwaliny stworzył Guccio Gucci, w latach 90. praktycznie obróciło się w pył. Z pomocą przyszedł jednak nowy właściciel – Francois Henri-Pinault, który włączył markę Gucci do swojego koncernu Hering. 

Od tego momentu włoska marka przeżywa prawdziwy rozkwit. Za jej sterami stanął dyrektor artystyczny, Tom Ford, a Gucci zaproponował swojej klienteli nie tylko galanterię skórzaną, ale także ubrania. Zmysłowe, seksowne i ekskluzywne projekty zdobywały i cały czas zdobywają uznanie klientów. Największe gwiazdy Hollywood znów chcą nosić Gucciego na czerwonych dywanach. Gdy Ford odszedł, aby tworzyć pod własnym szyldem, na czele Gucci stanęła kobieta, Frida Giannini. To właśnie ona nadała projektom włoskiej marki dozę łagodności, a jej propozycje były nieszablonowe i romantyczne. 

Gucci dziś

Od 2015 r. dom mody ma nowego dyrektora kreatywnego. Alessandro Michele przeprowadził całkowity rebranding marki, poczynając od stylu, przez asortyment, po komunikację marketingową. Od tego czasu Gucci znów stale jest na ustach wszystkich i co sezon zwraca uwagę odważnymi posunięciami. W projektach sen i jawa mieszają się, tworząc wyjątkowe linie produktów.

Nie każdego stać na zakupy we włoskim domu mody, ale każdy chciałby mieć od nich przynajmniej jedną rzecz. Choć sektor produktów luksusowych jest dziś szeroki i mamy do czynienia z ogromem najróżniejszych opcji, Gucci bez wątpienia wciąż się wśród nich wyróżnia. Dziewczyny na całym świecie chcą nazywać się #Guccigirl! W przygotowaniu jest film The house of Gucci o burzliwych losach tej włoskiej rodziny – w rolach głównych wystąpią Lady Gaga i Adam Driver. 

Monika Zysk
Autor

Absolwentka polonistyki oraz studiów podyplomowych z marketingu internetowego, copywriterka z kilkuletnim doświadczeniem. Od dziecka chciała pisać i spełnia to marzenie każdego dnia! Prywatnie żona i mama, pasjonująca się marketingiem, literaturą i modą oraz jej historią. Wyznaje zasadę, że pięknych sukienek, oryginalnych butów i szminek w szalonych kolorach nigdy dość!

Kliknij by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Ubrania

Kylie Jener zachwyca na pokładzie swojego odrzutowca! Nie zgadniecie co ma na sobie!

Uroda

Poznaj urodowe trendy na sezon wiosna-lato 2021!

Obuwie

Wow! Te buty robią wrażenie!

Dodatki

Nosimy je nie tylko na plażę, nadmorski bulwar i piknik.