Connect with us

Wpisz czego szukasz

Selectiver

Wyjątkowe marki

Dolce & Gabbana – pochwała kobiety i włoskiego dziedzictwa

MILAN, ITALY - SEPTEMBER 23: Models walk the runway at the Dolce & Gabbana show during Milan Fashion Week Spring/Summer 2019 on September 23, 2018 in Milan, Italy. (Photo by Victor Boyko/Getty Images)

Domenico Dolce z Sycylii i Stefano Gabbana z Mediolanu. To właśnie oni są twórcami domu mody Dolce&Gabbana. Poznaj historię marki, która zawojowała branżę mody i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek luksusowych świata. 

Prestiżowa marka swoją pierwszą kolekcję zaprezentowała w 1985 r. Jej założyciele mieli niewiele ponad 20 lat. Rozgłos przyniósł im dość kontrowersyjny sposób mówienia o celebrytach i problemach społecznych. Za kontrowersyjny uznano też sposób, w jaki projektanci prezentowali siebie.

Już pod koniec lat 90. roczna sprzedaż domu mody osiągnęła pułap 5 milionów dolarów! Jak grzyby po deszczu rosły ich butiki na całym świecie – w Paryżu, Nowym Jorku, Singapurze i Hongkongu. Śmietanka Hollywood – Madonna, Kylie Minogue i Angelina Jolie zakochały się w marce za jej seksapil, pochwałę kobiecości i poczucie humoru. Dzięki szerokiej gamie produktów, zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet marka poszerza wierną rzeszę swoich fanów. Światowej sławy gwiazdy pokochały wieczorowe kreacje od projektantów.  W swoich wakacyjnych rezydencjach chętnie pozują do zdjęć w strojach kąpielowych Dolce& Gabbana. Marka posiada też szeroką ofertę dla dzieci oraz linie perfum i kosmetyków do makijażu. Nierzadko projektanci wchodzą we współpracę z markami z innych segmentów, czego rezultatem są kapsułowe kolekcje sprzętów kuchennych, alkoholi czy ciastek!

Dolce&Gabbana czy D&G?

Czy wiesz, że nazw tych nie powinno się używać zamiennie? Ten prestiżowy dom mody wykorzystuje dwie nazwy dla swoich linii produktów i oznaczenia innych produktów. Dolce& Gabbana to dobra bardziej luksusowe i ponadczasowe, dla zamożniejszego klienta. Linia D&G ma być bardziej casualowa, inspirowana miejskim stylem. 

Inspiracja to kobieta

Dla projektantów inspiracją jest kobieta, która będzie nosiła ich ubrania. Dla nich idealna kobieta to kobieta silna, pewna siebie i odważna, która w pełni siebie akceptuje. Jest kosmopolitką, kocha świat, ale nie zapomina o swoich korzeniach. To także kobieta, która lubi eksperymentować ze swoją szafą i chętnie łączy seksowny top z męskim garniturem i szpilkami. Szczególną inspiracją jest dla projektantów kobieta z Sycylii – pewna siebie, groźna, ale oddana rodzinie.

Włochy i rodzina

Kolekcje Dolce & Gabbana to pochwała kobiety również jako żony i matki. W czasie pokazów marki na wybiegu pojawiają się modelki z dziećmi na rękach i kobiety w średnim wieku lub nawet starsze. Projektanci często zapraszają do udziału w pokazie lub kampaniach słynne Włoszki. Ambasadorkami domu mody są m.in. Carla Bruni i Monica Belluci.

Projektanci często odwołują się do roli rodziny, a szczególnie inspiruje ich włoski styl życia. Ich kolekcje to hołd dla włoskiej kultury, szczególnie południowej. Są barwne, ekstrawaganckie i pełne życia. Kampanie reklamowe Dolce & Gabbana często przedstawiają życie rodzinne i włoskie dolce vita, a modelki i modele fotografowani są na tle malowniczych południowych krajobrazów. Kreatorzy garściami czerpią z włoskiego dziedzictwa, często wykorzystując znane motywy i charakterystyczne wzornictwo.

Kontrowersje ściśle związane z marką

Nie tylko na początku swojej działalności założyciele marki lubili szokować. Na liście ich występków, które wywołały dyskusje społeczne, znalazły np. slave sandals, czyli sandały niewolnika. Spójrzmy prawdzie w oczy, nie nazywa się obuwia w ten sposób, gdy liczy się na jego ciche przyjęcie. Głośnym echem odbyły się też ich konserwatywne wypowiedzi o parach jednopłciowych i posiadaniu przez nich potomstwa. Projektantom, którzy sami pozostawali w związku jednopłciowym nie przeszkadzało to w wygłaszaniu uwag odnośnie rodzin nieheteronormatywnych. Później przeprosili za te słowa, podkreślając, że wierzą w wolność w miłości. Dowiedli tego kolekcją akcesoriów ozdobionych wyhaftowanymi wizerunkami rodzin jednopłciowych. Od tego czasu w już nie raz wyrażali w swoich kampaniach akceptację dla par LGBT.

Marka silniejsza niż związek

Pomimo rozpadu związku Domenico i Stefano ich marka nie przestała istnieć. Sami przyznają, że podczas projektowania każda kolekcja jest pewnego rodzaju kompromisem. Dwóch niezależnych artystów nie może mieć takiej samej wizji i jednakowych pomysłów. Dlatego marka tak bardzo wyróżnia się na rynku. Niektóre kolekcje są bardziej Dolce, a niektóre bardziej Gabbana. Ale gdy dwie osoby współpracują, rodzi się trzecia osoba – mówią projektanci o swoich kolekcjach.

Aneta Ruszczyńska

Jej gust mocno ukształtowały kolekcje fińskiej marki w sklepie, którym zarządzała. W swojej szafie woli mieć mniej ubrań o lepszej jakości. Stawia na marki przyjazne planecie i uwielbia lumpeksowe łowy.

Kliknij by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Ubrania

Kylie Jener zachwyca na pokładzie swojego odrzutowca! Nie zgadniecie co ma na sobie!

Uroda

Poznaj urodowe trendy na sezon wiosna-lato 2021!

Obuwie

Wow! Te buty robią wrażenie!

Dodatki

Nosimy je nie tylko na plażę, nadmorski bulwar i piknik.