Connect with us

Wpisz czego szukasz

Selectiver

Wyjątkowe marki

Dolce & Gabbana – pochwała kobiety i włoskiego dziedzictwa

MILAN, ITALY - SEPTEMBER 23: Models walk the runway at the Dolce & Gabbana show during Milan Fashion Week Spring/Summer 2019 on September 23, 2018 in Milan, Italy. (Photo by Victor Boyko/Getty Images)

Domenico Dolce z Sycylii i Stefano Gabbana z Mediolanu. To właśnie oni są twórcami domu mody Dolce&Gabbana. Poznaj historię marki, która zawojowała branżę mody i jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek luksusowych świata. 

Prestiżowa marka swoją pierwszą kolekcję zaprezentowała w 1985 r. Jej założyciele mieli niewiele ponad 20 lat. Rozgłos przyniósł im dość kontrowersyjny sposób mówienia o celebrytach i problemach społecznych. Za kontrowersyjny uznano też sposób, w jaki projektanci prezentowali siebie.

Już pod koniec lat 90. roczna sprzedaż domu mody osiągnęła pułap 5 milionów dolarów! Jak grzyby po deszczu rosły ich butiki na całym świecie – w Paryżu, Nowym Jorku, Singapurze i Hongkongu. Śmietanka Hollywood – Madonna, Kylie Minogue i Angelina Jolie zakochały się w marce za jej seksapil, pochwałę kobiecości i poczucie humoru. Dzięki szerokiej gamie produktów, zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet marka poszerza wierną rzeszę swoich fanów. Światowej sławy gwiazdy pokochały wieczorowe kreacje od projektantów.  W swoich wakacyjnych rezydencjach chętnie pozują do zdjęć w strojach kąpielowych Dolce& Gabbana. Marka posiada też szeroką ofertę dla dzieci oraz linie perfum i kosmetyków do makijażu. Nierzadko projektanci wchodzą we współpracę z markami z innych segmentów, czego rezultatem są kapsułowe kolekcje sprzętów kuchennych, alkoholi czy ciastek!

Dolce&Gabbana czy D&G?

Czy wiesz, że nazw tych nie powinno się używać zamiennie? Ten prestiżowy dom mody wykorzystuje dwie nazwy dla swoich linii produktów i oznaczenia innych produktów. Dolce& Gabbana to dobra bardziej luksusowe i ponadczasowe, dla zamożniejszego klienta. Linia D&G ma być bardziej casualowa, inspirowana miejskim stylem. 

Inspiracja to kobieta

Dla projektantów inspiracją jest kobieta, która będzie nosiła ich ubrania. Dla nich idealna kobieta to kobieta silna, pewna siebie i odważna, która w pełni siebie akceptuje. Jest kosmopolitką, kocha świat, ale nie zapomina o swoich korzeniach. To także kobieta, która lubi eksperymentować ze swoją szafą i chętnie łączy seksowny top z męskim garniturem i szpilkami. Szczególną inspiracją jest dla projektantów kobieta z Sycylii – pewna siebie, groźna, ale oddana rodzinie.

Włochy i rodzina

Kolekcje Dolce & Gabbana to pochwała kobiety również jako żony i matki. W czasie pokazów marki na wybiegu pojawiają się modelki z dziećmi na rękach i kobiety w średnim wieku lub nawet starsze. Projektanci często zapraszają do udziału w pokazie lub kampaniach słynne Włoszki. Ambasadorkami domu mody są m.in. Carla Bruni i Monica Belluci.

Projektanci często odwołują się do roli rodziny, a szczególnie inspiruje ich włoski styl życia. Ich kolekcje to hołd dla włoskiej kultury, szczególnie południowej. Są barwne, ekstrawaganckie i pełne życia. Kampanie reklamowe Dolce & Gabbana często przedstawiają życie rodzinne i włoskie dolce vita, a modelki i modele fotografowani są na tle malowniczych południowych krajobrazów. Kreatorzy garściami czerpią z włoskiego dziedzictwa, często wykorzystując znane motywy i charakterystyczne wzornictwo.

Kontrowersje ściśle związane z marką

Nie tylko na początku swojej działalności założyciele marki lubili szokować. Na liście ich występków, które wywołały dyskusje społeczne, znalazły np. slave sandals, czyli sandały niewolnika. Spójrzmy prawdzie w oczy, nie nazywa się obuwia w ten sposób, gdy liczy się na jego ciche przyjęcie. Głośnym echem odbyły się też ich konserwatywne wypowiedzi o parach jednopłciowych i posiadaniu przez nich potomstwa. Projektantom, którzy sami pozostawali w związku jednopłciowym nie przeszkadzało to w wygłaszaniu uwag odnośnie rodzin nieheteronormatywnych. Później przeprosili za te słowa, podkreślając, że wierzą w wolność w miłości. Dowiedli tego kolekcją akcesoriów ozdobionych wyhaftowanymi wizerunkami rodzin jednopłciowych. Od tego czasu w już nie raz wyrażali w swoich kampaniach akceptację dla par LGBT.

Marka silniejsza niż związek

Pomimo rozpadu związku Domenico i Stefano ich marka nie przestała istnieć. Sami przyznają, że podczas projektowania każda kolekcja jest pewnego rodzaju kompromisem. Dwóch niezależnych artystów nie może mieć takiej samej wizji i jednakowych pomysłów. Dlatego marka tak bardzo wyróżnia się na rynku. Niektóre kolekcje są bardziej Dolce, a niektóre bardziej Gabbana. Ale gdy dwie osoby współpracują, rodzi się trzecia osoba – mówią projektanci o swoich kolekcjach.

Aneta Ruszczyńska

Jej gust mocno ukształtowały kolekcje fińskiej marki w sklepie, którym zarządzała. W swojej szafie woli mieć mniej ubrań o lepszej jakości. Stawia na marki przyjazne planecie i uwielbia lumpeksowe łowy.

Kliknij by skomentować

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane wpisy

Dodatki

Nosimy je nie tylko na plażę, nadmorski bulwar i piknik.

Ubrania

Kylie Jener zachwyca na pokładzie swojego odrzutowca! Nie zgadniecie co ma na sobie!

Dodatki

Stylistka Lawirantka podpowiada, jakie będą najważniejsze trendy nadchodzących miesięcy.

Uroda

Poznaj urodowe trendy na sezon wiosna-lato 2021!