Moschino – ekstrawagancja, sztuka i  zabawa

Moschino – ekstrawagancja, sztuka i zabawa

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Wysoka jakość, klasa, ale i… humor. To trzy cechy, które idealnie opisują włoską markę Moschino. Od wielu lat z sukcesem tworzy zaskakujące projekty, pełne koloru i nieoczywiste. Pokochały je kobiety na całym świecie. 

Zaczęło się w 1983 roku

Nazwa Moschino pochodzi od nazwiska założyciela. Mowa o Franco Moschino, który w 1983 roku w Mediolanie postanowił zakończyć pracę w Versace i zająć się swoją karierą, choć kiedyś myślał, że zostanie malarzem.

Jego projekty były często szokujące – kolorowe, ekstrawaganckie, innowacyjne i zapadające w pamięć. Takie podejście okazało się sukcesem, marka zaczęła być rozpoznawalna oraz coraz bardziej ceniona i lubiana.

Sam Franco, z pochodzenia Włoch, często gościł w mediach, gdzie krytycznie i z dużą dawką dystansu wypowiadał się na temat całego przemysłu modowego. Jego podejście było dość nieszablonowe, w żaden sposób nie obawiał się łamania zasad. Z powodzeniem udowadniał, że modą można – a nawet trzeba – się bawić.

Po jego śmierci w 1994 roku dyrektorem kreatywnym została wieloletnia asystentka Rosella Jardini, która kontynuowała dzieło swojego szefa i dalej tworzyła fantazyjne projekty. Od 2013 roku to stanowisko należy do Jeremy’ego Scotta, określanego mianem buntownika oraz najodważniejszego projektanta pop kultury.

Moschino dla kobiet, dla mężczyzn, dla każdego

Dom mody Moschino ma sklepy na całym świecie i w swojej działalności skupia się przede wszystkim na trzech liniach. Pierwsza to oczywiście Moschino, czyli główna linia damska i męska. Druga to Love Moschino, która do 2008 roku była znana pod nazwą Moschino Jeans. Natomiast trzecia to założona w 1988 roku kolejna linia damska, czyli Moschino Cheap and Chic, co w tłumaczeniu znaczy „tanie i szykowne”.

To jeszcze nie wszystko. Moschino poszerzyło swoją działalność również o odzież dziecięcą i młodzieżową (Moschino Baby, Moschino Kid, Moschino Teen), a także o różnego rodzaju akcesoria i dodatki, jak między innymi biżuterię, zegarki, okulary oraz perfumy i kosmetyki.

Ich projekty nie są ani nudne, ani pospolite. Umiejętnie łączą klasykę z awangardą i przymrużeniem oka. Chętnie stosują zabawne detale czy oryginalne nadruki, żonglując modą i trendami.

Perfumy zamykają we flakonach o nieoczywistym kształcie (chociażby płynu do szyb czy pluszowego misia), a torebki robią na wzór czekoladowej polewy czy porcji frytek.

Sukcesy włoskiego domu mody i ciekawostki

W historii tej marki zapisało się co najmniej kilka wartych zapamiętania wydarzeń. Moschino zaprojektowało stroje na ceremonię otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich, która miała miejsce w 2006 roku we włoskim Turynie. Można tam było podziwiać 85 monumentalnych kreacji, które miały na sobie dziewczęta niosące tablice z nazwami wszystkich państw biorących udział w tym wydarzeniu.

Ponadto Moschino projektowało stroje dla gwiazd światowego formatu. W 2005 roku wystąpiła w nich Kylie Minogue podczas trasy koncertowej Showgirl: The Greatest Hits Tour, następnie trzy lata później Madonna podczas Sticky & Sweet Tour, a w latach 2011-2012 Lady Gaga w trakcie The Born This Way Ball Tour.

W 2007 roku podczas „EICMA Motorcycle Show” na rynku pojawiły się również kaski motocyklowe, które powstały we współpracy włoskiego domu mody z Max Safety Fashion.

Natomiast w 2018 roku Moschino stworzyło designerską kolekcję dla szwedzkiej sieciówki H&M, której ceny rozpoczynały się już od 79,90 złotych, choć niektóre dochodziły nawet do 800 złotych. W kampanii wzięła udział Gigi Hadid, czyli muza Jeremy’ego Scotta. Zgodnie z wizją marki, nie brakowało tutaj kolorowych elementów, nadruków, złotych łańcuchów oraz postaci z bajek.

Ciekawostką jest również współpraca Moschino i Electronic Arts w 2019 roku, efektem której był dodatek do gry The Sims 4 pod nazwą The Sims 4: Moschino. Gracze mogli ubrać swoje postaci w ubrania zaprojektowane przez ten dom mody, a Moschino wypuściła kolekcję inspirowaną całą serią The Sims.

Kreacje tej marki można też było regularnie podziwiać w znanym amerykańskim serialu komediowym „Niania”. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Odzieżowe prezenty – co wręczyć ukochanej osobie?
Odzieżowe prezenty – co wręczyć ukochanej osobie?
Nie wiesz, co kupić ukochanej osobie w prezencie? Przedstawiamy naszą listę odzieżowych upominków.
Ganni – duńska marka, którą pokochały trendsetterki
Ganni – duńska marka, którą pokochały trendsetterki
Marka GANNI to najbardziej nieskandynawska ze skandynawskich marek ubrań. Sprawdź więcej informacji o brandzie!
Depilacja laserowa – bo liczy się wygoda!
Depilacja laserowa – bo liczy się wygoda!
Na jaką depilację laserową najczęściej stawiają Polacy?
Ostatnie wpisy